In minder dan 30 races van Rookie naar A licentie.
Hoe je het snelst van “rookie” naar “A licentie” kan komen in iRacing is vrij makkelijk uit te leggen.
Maar wat de beste manier is voor je algehele licentie ga ik je vertellen.
Part1 – Mazda MX5 cup:
Als rookie ben ik begonnen met de Mazda MX5 cup wat een hele grappige serie is alleen zaten er wel wat haken en ogen aan.
Een probleem waar iedere beginner waarschijnlijk tegenaan loopt is dat in de rookie klasse ook een hoop “eeuwige rookies” rondrijden.
De eeuwige rookies zijn personen die iRacing hebben geïnstalleerd maar eigenlijk alleen maar geschikt zijn voor “Wreckfest” of misschien “GranTurismo”.
Niets mis met de bovengenoemde games maar het heeft niets met sim-racing te maken.
Als jij beschikt over wel de drive om echt te gaan sim racen dan is het aan het begin (zolang je rookie bent) zaak om “clean” te racen.
Als rookie verdien je nog geen irating en kun je dus heel makkelijk uit de rookie licence komen. Kwalificeer jezelf niet voor een officiële race en start achteraan het veld.
Rij de race uit op de cruise control en zorg ervoor dat je geen incident punten krijgt. Je finish positie doet er nu nog niet toe.
TIP! >> Rij nadat je gefinished bent ook de cooldown lap en dan de pits in. De Safety Rating die je er bij krijgt wordt bepaald door de hoeveel bochten die je hebt gemaakt in de race en de inlap telt daarbij ook na de finish gewoon mee. Maak dus ook geen incidentpunten na de finish.
Part 2 – Skip Barber:
Als het je gelukt is om uit de rookie klasse te komen dan kun je blijven rijden maar met een D licentie kun je ook Skip Barber gaan racen.
In de Mazda cup blijf je vaak nog tegen echte rookies racen die je met regelmaat van de baan af duwen.
De Skip Barber is een geweldige open wheel auto waar ik heel veel schik mee heb gehad. De Skippy is een klein formule autootje met gewone straatbanden met profiel.
Ook heeft de Skippy kleine vleugels waardoor je weinig downforce hebt, dit in combinatie met de straatbanden zorgt er voor dat je lekker kan glijden door de bochten.
In tegenstelling tot andere klasse is het glijden met de Skippy goed controleerbaar.
In de Skip Barber klasse heb ik mezelf binnen 28 races naar een A licentie gereden. Ik had minder last van slechte coureurs dan in de Mazda Cup serie. De eerste paar races wist ik vaak op het podium te finishen waardoor mijn irating direct richting de 1.8k ging. Vanaf dat moment werden de tegenstanders steeds serieuzer en ging mijn Safety Rating vrij snel omhoog. Vanaf de D licentie ging ik wel kwalificeren voor races omdat vanaf dat moment je irating gaat tellen dus zo hoog mogelijk finishen is wat je moet doen. Als je snel naar een hogere licentie wil moet je wel het veilig rijden de hoogste prioriteit geven.
TIP! – Wat je ook gaat rijden, ga niet gelijk een officiële race in het is erg belangrijk om de baan goed te leren kennen. Ga dus eerste een paar uutjes een test sessie of een open-practice in om bekend te worden met de baan. Als je in een open-practice gemakkelijk de mensen van vergelijkbare irating bij kan houden dan is het tijd om te gaan racen. SUCCES!!
Hier nog een leuke replay van een van mijn Skippy races.
Helaas wel met de nodige incidentpunten en aan het einde een mooie crash op het rechte stuk.
Dit was even balen maar de race zelf was zo spannend dat ik toch met een goed gevoel naar de volgende race ging.
No Comment
You can post first response comment.